زبان‌های مردم جهان

زبان‌های مردم جهان

این وبلاگ درمورد زبان‌های دنیا و ساختار آن‌هاست.
زبان‌های مردم جهان

زبان‌های مردم جهان

این وبلاگ درمورد زبان‌های دنیا و ساختار آن‌هاست.

زبان اسپانیایی


اسپانیایی ، زبان بین المللی مهمی به شمار می آید. زبان رسمی 18 کشور است و 200 میلیون گویشور دارد. نام {کاستیلی} عنوان صحیح این زبان ، امروزه رسما در اسپانیا منسوخ شده است ، زیرا اطلاق این نام موجب برتری یک ایالت میشد.

ویژگی زبان اسپانیایی این است که جمله های سوالی با علامت سوالی که برعکس نوشته می شود ، شروع میشود و علامت سوال معمولی نیز در آخر جمله می آید. این ویژگی استثنایی در جمله های تعجبی نیز مشاهده میشود.

ll و ch در زبان اسپانیایی حروف مخصوصی بشمار می آیند و در فرهنگ لغت بترتیب بعد از l و c بخش جداگانه ای را به خود اختصاص داده اند.

 در علایم اختصاری ، حروف اول اسمهای جمع تکرار میشوند ، مانند: Estados unidos  {ایالات متحده} که علامت اختصاری آنها uu و EE است؛ و obras publicas  {خدمات عمومی} که به شکل oo  pp خلاصه میشود.


 وحدت زبان اسپانیایی در کشور اسپانیا و کشورهای امریکای لاتین بسیار اهمیت دارد. با این حال ، در فرهنگ لغت آن ، واژه های امریکایی قابل توجهی یافت میشود ، از جمله:

·         {اتومبیل} در اسپانیا : coche و در امریکای لاتین: carro نام دارد  «carro از car انگلیسی که خود نیز ریشه لاتین دارد اقتباس شده ، ولی coche  از زبان مجارستانی گرفته شده است» ؛

·         تمبر در اسپانیا: sello ، و در امریکای لاتین : estampilla  «از کلمه انگلیسی stamp» نامیده میشود ؛

·         کلمه implementar «از کلمه انگلیسی to implement » به معنای {انجام دادن} کاربرد زیادی در امریکای لاتین دارد ، ولی در اروپا اصولا بکار نمیرود ؛

·         در پورتوریکو تمایل زیادی به زبان {اسپانگلیسی «Spanglish»} ، نسخه محلی فرانگلیسی «Franglais» ، وجود دارد به این ترتیب ، taipear از کلمه type برای تایپ کردن با ماشین بکار میرود. همچنین کلمه  dropear از کلمه انگلیسی to drop به مفهوم {ترک تحصیل کردن} است.

·         بیشتر میوه های استوایی در کشورهای مختلف نامهای متفاوتی دارند. مثلا نوعی میوه گرمسیری در محلهای مختلف دارای نامهای گوناگونی است: fruta-bomba ، papaya و lechosa . در واقع ، در هر یک از ایالتهای اسپانیا ، میوه ها ، نام متفاوتی دارند.

 


نظرات 1 + ارسال نظر
حق طلب چهارشنبه 7 آبان 1393 ساعت 14:47

جالب بود.میوه ها مخصوصا.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.